Monday, June 29, 2015

Proses Mencuci Sawang...

Assalamualaikum... terasa sangat lama tidak berblog... kekangan masa yang sangat menghimpit...

Namun... Alhamdulillah teknik Nabi Muhammad yang saya pelajari dulu masih saya amalkan... bezanya cuma belum direkod dan dikomentasikan...

2014 bermula lembaran baru dalam hidup saya apabila saya berpindah sekolah ke Perlis... saya ditempatkan di SMK Tengku Budriah... sekolah luar bandar yang murid-muridnya rata - rata adalah anak penoreh getah, petani dan golongan pertengahan...

Murid - murid disini masih belum terdedah kepada pembangunan... minda mereka masih cetek... dan pengalaman mereka hanya dalam lingkungan kehidupan seharian mereka sahaja...

Cabaran bertambah berat apabila di sini saya dipertanggungjawabkan menjadi Guru Disiplin... sangat bercangahan dengan Teknik Nabi Muhammad yang saya pelajari...

Dan cabaran sagi hebat apabila saya baru dilantik menjadi Ketua Guru Disiplin... tapi insyaAllah, dengan izin Allah saya akan cuba sedaya upaya saya untuk menerapkan teknik Nabi Muhammad ini dalam setiap kes yang saya hadapi, dalam kelas yang saya ajar dan dalam kehidupan seharian. Pada saya, tiada yang mustahil... InsyaAllah... mohon doakan saya...




No comments:

Post a Comment