Thursday, January 17, 2013

Testimonial: Nasri Oh Nasri

Lokasi: Stesen Minyak Petronas Gombak

saya ke stesen minyak untuk mengisi minyak, tank sudah hampir kosong, lampu amaran juga sudah bernyala...

semasa mengisi minyak... datang 2 buah motorsikal dan parkir di pam sebelah saya... saya kenal salah seorang dari penunggang motorsikal tersebut... beliau ada Nasri... bekas murid saya tahun lepas, kini Nasri di tingkatan 5... tahun lepas beliau bercuti selama hampir setengah tahun kerana terlibat dalam kemalangan jalan raya... tahun ini Alhamdulillah beliau sudah sembuh... beliau yang pertama menegur saya...

Nasri: cikgu... isi minyak sorang je ke?

Saya: ye sorang je la... nak isi minyak je pun... (sambil tersenyum)

saat saya sudah mengisi minyak dan bersedia untuk masuk ke kereta... beliau menambah

Nasri: Cikgu, berhati-hati bawa kereta... kalau nampak lubang, elak... nanti eksiden macam saya...

beliau mengingatkan saya, sebab pengalaman kemalangan beliau, jatuh motor sebab terlanggar lubang di jalan.

Saya: InsyaAllah, awak juga berhati-hati bawa motor, jangan jatuh lagi... saya doakan awak...

murid corot... tapi bila dijalanan mereka menegur guru dengan sangat bangga... mereka seolah-oleh lupa yang guru itulah yang di sekolah memarahi mereka, memaki hamun mereka... sungguh, saya malu dengan zaman jahilliyah saya...

No comments:

Post a Comment